søndag, august 26, 2007

Første trinn

Jeg fullførte første versjon mitt filmmanus Reincarnation Dreams, den første episoden av Earth and sky, day and Night i natt. Erfaringsmessig blir det alltid en tre-fire omarbeidelser, men det endrer ikke min følelse av glede over fullført arbeid. Det ble avsluttet slik jeg alltid avslutter en historie: i et rush av bilder og ord.

To ting av en viss viktighet skjedde egentlig i natt. Stolen min brøt sammen, og jeg ble ferdig med manuset, hendelser på en underlig måte relatert til hverandre. Stolen er ikke fullstendig ødelagt, men har tatt et stort skritt mot kassering. Historien er ikke komplett, men alt eller det aller meste er der, er på plass. Jeg vil ekspandere på manuset her og der i tiden som kommer, men dette er nitti prosent slik det vil bli i fullført tilstand.

Et manus er første trinn på veien til den ferdige filmen, malen som regissører, skuespillere og teknikere skal jobbe etter, og derfor veldig viktig.

Earth and sky, day and Night handler om hekser, om spesielle individer i en tid da forandringen skjer både med menneskene og deres omgivelser, om den nye tiden som er på vei, som skal feie vekk alt det gamle i en bølge av ødeleggelse og liv og ild. Handlingen er lagt til London, en by, en scene som er en blanding av det gamle og det nye, der det håndfaste og det abstrakte lever side ved side. Hvis denne historien noensinne blir filmet blir det noe helt unikt, noe svært så forskjellig og originalt sammenlignet med alt annet som finnes, helt i tråd med alt annet jeg gjør.

Nesten alle filmer og tv-serier er oppkok av tidligere ting. Dette er veldig fjernt fra å være det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar